2011. március 7., hétfő

Sok sok nap...

Goedenavond mindenkinek!

Végre újra rávettem magam, hogy összegezzem az előző hét történéseit. Bocsánat mindenkitől aki gyakrabban szeretne olvasni az itteni életemről, de amint már mondottam az előző postban, elég lustácska vagyok naponta írni, így marad a heti beosztás.
A múlt hét péntekkel kezdeném, tudniillik ezen a napon nem tudtam bemenni a főiskolára. A miértre nagyon egyszerű a válasz. Sztrájk, ami errefelé elég gyakori jelenség, főleg a tömegközlekedésben dolgozók szeretik ilyen módon kifejezni nemtetszésüket. Ilyenkor se villamos, se busz, és akinek autója sincsen az vakargathatja a fejét rendesen. Szerencsére én már az előző napon tudtam róla és gyorsan értesítettem a tanárnőt, hogy nem tudok megjelenni az óráján. Szerencsére nagyon elnéző volt, így semmilyen hátrányom nem származott abból, hogy hiányoztam.
Szombaton este nagy esemény várt ránk, ugyanis 2011-ben Antwerpen a fiatalok európai fővárosa, és egy nagyszabású nyitópartit szerveztek a Centraal Station épületében és udvarán. A Facebookon csupán hétezren jelentkeztek rá, úgyhogy a tömeg óriási volt. Három színpad volt, különféle zenei felhozatallal. A rendezőknek ötöst kell, hogy adjak, annak ellenére, hogy egy órán keresztül tartott amíg bejutottunk. Antwerpen megint megmutatta mit tud egy igazi nyugat-európai város. Pár szót azért írok a beengedésről. Egy db bejárat volt, rendőrök és biztonsági emberek felügyelték vegyesen a beléptetést. Cigit, italt kívülről bevinni nem lehetett. Először a rendőrök egyesével engedték be az embereket, ezért nagyon megnőtt a tömeg odakint. Később már kisebb csoportokban engedték be az embereket, ez miatt a tömeg folyamatosan nyomult a bejárat felé, így mi is megéreztük ennek a nyomását. Végül is sértetlenül bejutottunk, viszont akik későn érkeztek azokat már nem engedték be, annak ellenére, hogy bent még lett volna hely. Nagyon jó zenék voltak, de sajnos az nap este pont nem éreztünk rá a dolog ízére így elég hamar hazamentünk.
Vasárnap elmentem egyedül sétálni a városba, ugyanis nagyon jó idő volt, +15 fokkal és felhő nélküli éggel. Ismét rájöttem, hogy ez a város nem is olyan nagy mint amilyennek mutatja magát. A Zuidtól egészen északig a kikötőig, pár óra laza sétálással be lehet járni a várost. Most nem a szokásos turista útvonalakon közlekedtem, hanem apró utcácskákon, kieső részeken gyalogoltam. Ez a város egyszerűen gyönyörű, mindenhol egy egy kicsiny szépség van elrejtve. Még mindig imádom.:) Már eléggé délután járt, amikor a kikötőnél sétáltam. Egyszer csak élő zenére lettem figyelmes. Megláttam két sátrat Antwerpen logójával feldíszítve. Odamentem és láttam, hogy valami kis esemény zajlik a sátrak alatt. Találtam egy rendezőt és megkérdeztem tőle, hogy mi történik itt. Elmondta, hogy Antwerpen város most ünnepli a közintézményeinek a 20. születésnapját. (rendőrség, posta, stb.) Meginvitáltak engem is egy szelet tortára és egy csésze kávéra:)
Ma szintén kimentem sétálni, de most a divatot vettem célkeresztbe. A Meiren szinte az összes boltba benéztem, persze nem vettem semmit még, de már kinéztem egy két dolgot magamnak.
Holnap piacozok itt a szomszédba, hogy beszerezzek egy két olcsóbb zöldséget, gyümölcsöt.
Jah és ezen a héten tavaszi szünetem van úgyhogy sok dolgom nem akad maximum a Lessius Főiskola magyar hetének eseményeit meglátogatni (borkóstolás, táncház, stb.) :D

Na csók XXX

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése